top of page

Derfor skal du være med på skolefodboldholdet!

Jeg går på skolefodboldholdet, og jeg synes, at det er mega fedt. En kamp jeg husker tydeligt var, da vi spillede imod Albertslundskolen, og vi var foran 2-0 inden pausen. Da der så var halvleg, fortalte vores træner Nacer, at vi skulle kører sejren sikkert hjem. Det gik meget godt i de første 20 minutter, men så fik deres nummer 11 en friløber, hvor han løb venstre om målemanden og sætter den helt nede i venstre hjørne. Så stod den 2-1. Så gav vi bolden op, og det var som om, at alle var nede over, at de havde scoret til 2-1, men vi holdte den til det sidste 5 minutter, hvor de andre fik et frispark ude på højre side af banen. Så slog deres nummer 5 en rigtig god bold ind i feltet, men det er mig der får hoved på og laver selvmål. Den står 2-2, da dommeren fløjtede kampen af, men vi gik så direkte i straffe. Nacer kaldte os til taktik, og han sagde, at vi bare skal fokusere på at score, og målemanden bare skulle redde den. Det var mig, der startede med at skyde. Jeg går frem til bolden og sætter den oppe i højre hjørne, så den står den 1-0 til os, så er det deres tur til at sparke, og det er deres nummer 10, der skal skyde. Han sætter den lige i midten af målet også stod den 1-1. Nu er det igen vores tur til at sparke, vores nummer 4 skal sparke straffe og scorer 2-1, nu skulle nummer 7 for deres hold sparke, og de scorede til 2-2. Vi var meget spændte, og vi var meget stille. Det var nu vores tur igen til at sparke, og det var William for 8. der skulle skyde. Han brændte, og han var meget irriteret på sig selv. Så var det deres tur til at sparke igen, og de brændte. Spændingen steg. Vi var selvfølgelig rigtig glade for, at han brændte det straffe, men så var det vores tur til og skyde, og vi var meget nervøse, det var vores nummer 14, der skulle sparke, og han scorer. Nu stod den 3-2 til os. Det var deres tur til at sparke, og de brændte. Vi var rigtig glade for, at de brændte. Og så blev det vores tur, og hvis vi scorede, ville vi vinde. Det var Walid, der skulle sparke. Han scorede, og vi vandt. Vi gik helt amok både Nacer, os og tilskuerne fra vores skole. Det er en oplevelse, jeg aldrig glemmer. Ja, jeg kan godt lide at være med på skolefodboldholdet, fordi jeg elsker at spille fodbold. Jeg giver den 4 stjerner. Jeg vil godt være med på skolefodboldholdet, for jeg som sagt elsker fodbold. Jeg får fritimer. Ja jeg syntes det er fedt at spille kampene, fordi man spiller fodbold. Man kommer til at spille med nogle man måske aldrig kommer til at spille med/imod igen. Ja der er altid et godt sammenhold når vi spiller kampene, men der kan godt være nogle gange, hvor man taber eller bliver sure på hinanden. Ja vi er gode holdkammerater man skal selvfølgelig lige lærer dem du ikke kender. Ja der kan godt være negative sider fra det, Fx vi taber eller vi bliver sure på hinanden, fordi der er nogle der laver en fejl. Skrevet af Niklas og redigeret af Alberte


APPETIZING
ADVENTURES
-
COOKBOOK
Archive
Search By Tags
Ingen tags endnu.
bottom of page